هزینه عصب کشی

هزینه عصب کشی

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کِشی دندان که گاه به اشتباه عصب کُشی دندان گفته می شود

عصب کشی دندان،زمانی انجام میشود که پالپ دندان آسیب برگشت ناپذیر دیده باشد و چاره ای به جز تخلیه و تمیز کردن آن و پرکردن آن با مواد پرکننده مخصوص وجود ندارد.

علت آسیب دیدن پالپ:.

شکستن دندان بر اثر حادثه (مانند:تصادف یا زمین خوردن)

پوسیدگی عمیق دندان که به پالپ رسیده است و درمان نشده باشد

نشت پرکردگی قدیمی و یا نامناسب که باعث میشود در زیر آن پوسیدگی ایجاد شود

مراحل عصب کشی دندان چیست؟

قبل از اقدام به عصب کشی نیاز به دریافت عکس رادیوگرافی برای تشخیص دقیق نحوه عصب کشی میباشد

مرحله ۱ عصب کشی دندان:

 بی‌حسی دندان

در اولین مرحله از هزینه عصب کشی، دندانپزشک برای اینکه شما در حین کار دردی را احساس نکنید، مقدار کمی از داروهای بی حس کننده (لیدوکائین) را روی لثه شما در نزدیکی دندان آسیب دیده به عصب دندان شما تزریق می‌کند. پس از عملی شدن این کار، لثه ها به شیوه موضعی بی‌حس می‌شوند. اگر عفونت و پوسیدگی دندان ها زیاد باشد، ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای بی حس شدن دندان داشته باشید گاهی با ۴ دوز لیدوکائین (هر دوز معادل ۱.۸ میلی لیتر است )

لازم به ذکر است که دندانپزشک هنگام معاینه اولیه، برای کاهش عفونت، داروهای آنتی بیوتیک تجویز می‌کند و هزینه عصب کشی دندان را بعد از اتمام عفونت و سالم بودن لثه آغاز میکنند که معمولا ۱۰-۱۵ روز زمان میبرد .

مرحله ۲  عصب کشی:

 برداشتن پالپ دندان

وقتی دندان شما بی حس شد، دندانپزشک در قسمت بالای دندان یا همان عاج دندان، شکاف کوچکی ایجاد می‌کند تا پالپ دندان را ببیند.

هنگامی که پالپ آلوده یا آسیب دیده در ناحیه دیده شود، متخصص با استفاده از ابزارهای ویژه‌ای به نام فایل دندانپزشکی ،آن را به دقت برمی‌دارد تا به کانال عصبی دندان برسد، بعد از آن با ابزار های ویژه ای مانند دریل و فایل عصب دندان را با دقت زیاد خارج می‌کند،دیواره های محفظه پالپ و ریشه و به خصوص نوک ریشه نیز باید کامل تراشیده و پاکسازی شود.

مرحله۳ عصب کشی:

 تمیز کردن و تزریق آنتی بیوتیک ها

مرحله سوم هزینه عصب کشی دندان، به این صورت است که پس از برداشتن مغز و پالپ دندان، دندانپزشک کانال باز شده را با یک آنتی بیوتیک موضعی پوشش میدهد تا عفونت ایجاد شده را از بین ببرد و مانع از تشدید و به وجود آمدن  مجدد آن شود

پس از تمیز کردن و ضد عفونی شدن کانال ها، متخصص دندان را با خمیر سیلر و ماده ای لاستیک مانند به نام گوتاپرکا پر می‌کند. دندانپزشک همچنین ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی را برای مدیریت و اطمینان از سرکوب عفونت برای شما تجویز کند

مرحله ۴ عصب کشی:

 پر کردن دندان

در مرحله آخر عصب کشی،پس از پاکسازی کامل هسته دندان، دندانپزشک با پر کردن شکاف کوچکی که در قسمت بالای دندان در همان ابتدای هزینه عصب کشی ایجاد کرده بود بصورت موقتی آن را میبندد. آن ها به کمک سیلانت سوراخ ها و درز ها را مسدود میکنند تا کانال از آسیب ناشی از بزاق در امان باشد

هزینه عصب کشی با دندونت

همانطور که میدانید اگر دندانی دچار پوسیدگی شدید شود و نیاز به عصب کشی پیدا کند پس از این مرحله نیاز به روکش دارد تا زیبایی سابق را به دست آورد. جهت کاهش هزینه عصب کشی و روکش دندان با دندونت همراه شوید دندونت هزینه دندانپزشکی شما را نصف میکند.

با توجه به نوع پوشش خریداری شده دندونت, میتوانید هزینه های عصب کشی خود را ۵۰ تا ۹۰% کاهش دهید

درد بعد از عصب کشی دندان

سطح تحمل افراد در مقابل درد در هر شخص متفاوت است، ممکن است برخی از افراد با وجود تزریق بی حسی حین درمان احساس کمی درد داشته باشند و یا برخی دیگر تجربه درد بعد از عصب کشی را نداشته باشند. درد بعد از عصب کشی دندان طبیعی است به خصوص اگر قبل از عصب کشی درد یا عفونتی از قبل وجود داشته باشد اما به طور کلی درد بعد از عصب کشی بعد از یک یا دو روز و استفاده از داروهای تجویز شده توسط متخصص درمان ریشه فروکش میکند بعد از درمان عصب کشی شخص احساس متفاوتی نسبت به دندان عصب کشی شده و دیگر دندان ها دارد اما اگر احساس فشار و درد بیش از ۳-۲ روز ادامه پیدا کرد حتما به متخصص درمان ریشه مراجعه کنید تا معاینه شود…

عوارض عصب ‌کشی

علیرغم اینکه دندانپزشک حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرد تا دندان را تمیز و مهروموم کند، ممکن است پس از هزینه عصب‌ کشی عفونت در محل ایجاد شود. دلایل احتمالی ایجاد عفونت شامل موارد زیر هستند:

  • تعداد کانال های ریشه که وجود داشته بیش از حد طبیعی بوده است(یکی از آنها تمیز نشده باقی مانده است.)
  • ترکی در ریشه دندان ایجاد شده که دندانپزشک متوجه آن نشده است.
  • ماده مهروموم کننده داخلی با گذشت زمان دچار آسیب شده و برای باکتریها این فرصت فراهم شده تا فضاهای داخلی دندان را مجددا آلوده کنند.
  • گاهی اوقات درمان مجدد می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد در سایر موارد باید برای نجات دندان جراحی ارتودنتیک انجام داد. رایج‌ترین روش‌های جراحی ارتودنتیک جراحی قطع ریشه دندان یا apicoectomy است. این جراحی باعث کاهش التهاب یا عفونت در ناحیه استخوانی اطراف دندان می‌شود که پس از درمان اندودنتیک نیز ادامه پیدا می‌کند. در این جراحی، بافت لثه باز شده، بافت عفونی برداشته می‌شود و گاهی اوقات قسمت انتهایی ریشه برداشته می‌شود. برای مهروموم کردن کانال ریشه ممکن است یک پرکردگی کوچک در محل قرار داده شود.

بله درمان عصب کشی هم جزو بیمه دندونت هست

هزینه عصب کشی در سال ۱۴۰۲ با بیمه دندونت ۳۸۶ تومان است

کلیه حق و حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بنیان سلامت می باشد. 1390-1402

از همراهی شما سپاسگذاریم!

در صورتی که در استان های زنجان، هرمزگان، گلستان، خوزستان و بوشهر ساکن هستید لطفا تعرفه خدمات در استان های خاص، در غیر اینصورت تعرفه خدمات در استان های عادی را دانلود کنید.