هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان

روکش دندان چیست ؟

هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان

در دنیای آرمانی،دندان ها هیچوقت آسیب نمیبینند و تا آخر عمر خود دندان هایمان سالم است.

اما در دنیای واقعی،اگر دندانی پوسیدگی بیش از اندازه ای داشته باشد نمی توان دندان را پر کرد و برای آن دندان ها از پروتز دندانی به نام روکش که جای تاج آسیب دیده دندان قرار میگیرد. اگر دندانی به عصب رسیده باشد باید عصب کشی شود و معمولا بعد از درمان ریشه برای دندان هایی که دارای عفونت زیاد بوده اند از روکش ها استفاده می شود و زمانی که از روکش دندان استفاده میشو دندان عصب کشی شده مدت زمان طولانی تری سالم میماند و دچار پوسیدگی نمیشود.

 

دندان هایی که روکش می شوند تا همیشه باقی نمی مانند ممکن است در زیر روکش دچار پوسیدگی شده یا بعد ها نیاز به عصب کشی داشته باشند. ممکن هم است که دندان ها با عصب کشی و یا پر کردن دندان ترمیم شوند و نیازی به روکش نباشد.

متاسفانه گاها پوسیدگی دندان ها به حدی است که مدت زمان زیادی دوام نیاورده و در صورتی که روکش روی  آن قرار نگیرد، نهایتا باید کشیده شوند. این روکش هم دندان را حفظ نموده و نمای زشت آن را پنهان می کند و به شما یک دندان زیبا تحویل خواهد داد

                

انواع روکش دندان

وقتی قصد روکش دندان دارید باید هدف خود را مشخص کنید مثلا شاید برای زیباتر کردن رنگ دندان و یا هدفتان ترمیم یا محافظت است گاهی اوقات هم بعد از عصب کشی باید دندان روکش شود.

در هرصورت قبل از انجام روکش باید اطلاعات داشته باشید که هر هرکدام از روکش ها چه تفاوتی باهم دارند.

هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان

.انواع روکش دندان ۴ نوع هستند که از فلزات و آلیاژ های مختلفی ساخته می شوند و هرکدام از انواع روکش دندان کارایی و مزیت ها و معایب خاص خود را دارند در ادامه انواع روکش دندان را توضیح می دهیم

روکش سرامیکی دندان

یکی از انواع روکش دندان ساخته شده از مواد کامپوزیتی است و با توجه به تشخیص پزشک و رنگ دندان های فرد، دقیقا همرنگ و هم سایز با سایر دندان ها ساخته و جایگذاری میشود که از تنوع رنگ و همچنین مقاومت بالایی برخوردار است و بسیار زیباست و باعث مشود دندان عصب کشی شده مدت زمان طولانی سالم بماند..

روکش دندان پی اف ام (PFM)

 در لغت به طور خلاصه معنی سرامیک جوش خورده به فلز است. روکش های پی اف ام ، اسکلت بسیار مستحکمی دارد زیرا بر پایه فلز است و بخش قابل مشاهده آن که ، وظیفه ی زیبایی را بر عهده دارد ، از جنس چینی است. پس میتوان این نتیجه را گرفت که این نوع روکش دندان زیبا و با دوام است..

روکش دندان زیرکونیا

از ترکیب فلز و ماده سرامیکی زیرکونیا ساخته شده است که از لحاظ ساختار مشابه پرسلن است ولی نسبت به آن مقاومت کمتر و همچنین مدت زمان کمتری جهت نصب نیاز دارد.

 قیمت روکش دندان زیرکونیا به همراه تعرفه دندانپرشکی ۱۴۰۱ 

مراحل نصب روکش دندان

بعد از مراحل درمانی دندان ها ، دندان پزشک معاینات لازم را انجام می دهد و دندان را مقداری تراش داده و فرم می دهد تا روکش دندان به درستی روی آن فیکس شود. سپس به قالب گیری می پردازد. یک پلاک که حاوی خمیر مخصوص قالب گیری می باشد را در داخل دهان گذاشته و فشار می دهد. پس از این فشار ها فرم دهان بر روی خمیر های قالبگیری میافتد.

این قالب ها را بعد از انتخاب جنس روکش دندان به لابراتوار ها مخصوص دندان پزشکی فرستاده تا توسط متخصصین ساخته شود. در طی این مدت دندان پزشک یک روکش موقت یا یک پانسمان بر روی دندان می گذارد تا روکش دائم ساخته شود.

پس از ساخته شدن روکش تست های لازم برای اندازه بودن روکش ، ضخامت و انجام می شود. اگر همه چیز کاملا دقیق و درست باشد روکش با با چسب مخصوص روکش به دندان می چسبانند و نصب روکش تمام می شود

هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان

توجه داشته باشید که دندان هایی که عصب کشی می شوند از لحاظ استحکام ضعیف می شوند و دیواره آنها سست و شکننده می شود به همین دلیل بعد از عصب کشی پیشنهاد می شود که حتما از روکش دندان استفاده کنید. قیمت عصب کشی و روکش دندان بصورت جداگانه محاسبه می شود

همین الان دندونت را عضو شوید و هزینه روکش و عصب کشی دندونتو نصف کن

مراقبت های بعد از روکش دندان

  • دندان های خود را مرتبا مسواک بزنید
  • از نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید
  • بهداشت دهانی خود را به صورت کامل راعایت کنید
  • از جویدن غذا های سفت و سخت مانند ته دیگ خودداری کنید

درمان عفونت دندان روکش شده

اگر قبل از قرار دادن روکش دندان، درمان ریشه برای دندان انجام نشده باشد، دندان همچنان عصب‌هایی دارد که به آن وارد می‌شوند. روکش شما ممکن است به عصب آسیب دیده فشار وارد کند و در صورت بروز عفونت، می‌تواند باعث درد شود. یک علت عفونت می‌تواند پر شدگی نادرست قبلی باشد که ممکن است نشت داشته باشد و در نتیجه باکتری‌ها ریشه عصب را دچار عفونت کنند. اگر احساس درد و ناراحتی در دندان‌های خود دارید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندانپزشک بتواند سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی کند و راه حلی برای مشکل به شما ارائه دهد

کلیه حق و حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بنیان سلامت می باشد. 1390-1402

از همراهی شما سپاسگذاریم!

در صورتی که در استان های زنجان، هرمزگان، گلستان، خوزستان و بوشهر ساکن هستید لطفا تعرفه خدمات در استان های خاص، در غیر اینصورت تعرفه خدمات در استان های عادی را دانلود کنید.